پرش به محتوا

پیج رنک گوگل هنوز زنده است + شناخت دقیق PAGERANK

زمان زیادی از آپدیت‌های پیج رنک گوگل می‌گذرد. به‌روزرسانی‌هایی که در ابتدا تا ۸ بار در سال هم می‌رسید و اکنون‌که دیگر به‌یک‌باره اعلام می‌شود که دیگر عددی مابین ۰ تا ۱۰ برای سایتتان از جانب گوگل مطرح نخواهد شد!

بسیاری از افراد و سئوکاران هم درباره آن ایده‌هایی دادند و عللی آوردند که بر اساس آن دیگر پیج رنک گوگل پایان خود نزدیک شده و درواقع پیج رنک مرده است.

دلایل مناسبی برای این منظور وجود دارد و این نظریه از تجمیع فرایند و سیر تغییرات در حوزه‌ی پیج رنک در سال‌های منهی به سال اخیر ایجادشده است. 4 دلیل از این دلایل در زیر آمده است:

  1. اظهارات مت کاتس در رابطه با توقف آپدیت پیج رنک گوگل در سال ۲۰۱۳
  2. صفر شدن نابهنگام پیج رنک تمام سایت‌ها در سال ۲۰۱۶
  3. کاهش تعداد مرتبه‌های آپدیت رنک گوگل از سال ۲۰۰۶
  4. حذف داده‌های مرتبط با پیج رنک از بخش گوگل وبمستر در سال ۲۰۰۹
  5. و …

اکنون توجه به این نکته ضرورت دارد. اگر فرض کنیم که شما مدیر یک سیستم هستید و قصد دارید به کارکنان و زیرمجموعه‌های خودتان رتبه و امتیاز بدهید و درواقع می‌خواهید افرادی که از بقیه مسئولیت‌پذیرتر هستند را انتخاب نمایید، مجموعه‌ای از متغیرها را تعیین می‌نمایید و بر همین پایه به زیرمجموعه‌ی خود امتیاز و رتبه می‌دهید. اکنون اگر مدیر باتجربه و باهوشی باشید به‌هیچ‌عنوان آن متغیرها را به کارکنانتان معرفی نمی‌کنید آن‌ها را به حالت طبیعی خود رها می‌کنید تا حقیقت آن‌ها را متوجه شوید. حداقل چند مورد از این متغیرها را برای خودتان مخفی حفظ کنید. درواقع گوگل هم سالیان متمادی است که از همین عمل و فرمول پیروی می‌کند. در همان اوایل همه آگاه بودیم که گوگل به‌غیراز پیج رنک، سایر متغیرها را نیز جهت ارزش‌گذاری و رتبه دهی به سایت‌ها و رتبه‌بندی آن‌ها در جستجو انتخاب نموده ولی هیچ‌گاه حرفی از آن‌ها به میان نمی‌آورد. درباره‌ی پیج رنک حتی در همان زمان هم افراد به هیچ اطلاعات و داده صحیحی در دست نداشت.

درمجموع صحیح است که پیج رنک گوگل دیگر به نمایش گذاشته نمی‌شود اما پیج رنک گوگل هنوز زنده است و هنوز که هنوز است برای خود گوگل یک معیار و نشانه می‌باشد اما به‌منظور ممانعت از مواردی مانند فروش بک لینک، فروش دامنه‌های رنک دار، افزایش پیج رنک گوگل و کارهایی به این صورت، خودش را راحت نموده و متغیری که تمام وبمسترها موردتوجه قرار می‌دادند را هم پنهان نموده است.

خرید بک لینک دائمی را تنها از ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *