پرش به محتوا

الزامات مفید در سئو که بایستی حتما آن ها را در نظر داشت

الزامات و ابزارهای آنلاین بخشی جدایی‌ناپذیر جهت بهینه‌سازی و ارتقای سایت و نیز طراحی سایت می‌باشد، ابزارهای سئو می‌تواند ما را در تحلیل وب‌سایت خود کمک نموده و از زوایای گوناگون آن را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهیم، تعدادی از این ابزارها بدون نیاز به‌صرف هزینه و تعدادی دیگر نیازمند صرف هزینه می‌باشند، اما در این مقاله تلاش شده تا بیشتر ابزارهای سئو به‌صورت رایگان، معتبر و بسیار پرفایده، تعیین و معرفی شود،

1- siteliner.com

این ابزار را می‌توان جهت کسب اطلاعات خوب مورداستفاده قرارداد. برای مثال درصورتی‌که دو محتوا داشته باشید که بیش از ۵۰ درصد متن‌های آن‌ها به یکدیگر شباهت داشته باشد، به این ابزار ورود کرده و خطای محتوا و مطالب تکراری (duplicate content) را نشان می‌دهد، لینک‌های شکسته را نشان می‌دهد، صفحاتی که به‌صورت noindex باشند را لینک می‌کند، از لینک‌های داخلی و خارجی گزارش‌هایی را منتشر می‌کند و به هر صفحه از سایت شما بر مبنای معیارهای خودش یک امتیاز (Page Power) واگذار می‌کند. این در صورتی است که ویرایش رایگان این ابزار تنها ۲۵۰ صفحه از سایت شما رو ارزیابی می‌نماید.

Copyscape.com -2

این ابزار جهت یافتن کسانی که مطالب شما را سرقت می‌کنند بسیار مفید و ضروری می‌باشد، توسط این ابزار قادر خواهید بود سایت‌هایی که مقالات شما را کپی یا درواقع سرقت می‌کنند را پیدا کنید، درصورتی‌که حتی تنها بخشی از محتوای شما را کپی کنند این سایت آن را تشخیص می‌دهند و به‌اندازه‌ای پیشرفته است که بخش کپی شده رو برای صاحب محتوا نشان خواهند داد.

3- redirect checker.org

گاهی اوقات نیاز می‌شود که متوجه شویم آدرسی که ریدایرکت می‌کنند چیست. آیا ۳۰۱ است یا خیر، کاری که این سایت انجام می‌دهد این است که آدرس ریدایرکت را ردیابی (Trace) می‌کند و شرایط را کاملاً برایتان بازگو می‌کند، البته ناگفته نماند که اگر آدرس فارسی بنویسید قادر به تشخیص نیست، خلاف این موضوع در صورتی است که معادل آن کلمه وجود داشته باشد

4- افزونه‌ی link predict trace

 یک افزونه جهت استفاده در جستجوگر گوگل کروم می‌باشد که کار مورد قبلی را انجام می‌دهد، اما درهرصورت افزونه آسان‌تر بوده و چالشی برای حروف فارسی ندارد.

5- ezgif.com

این ابزار برای فرمت‌های gif یک ابزار عالی و همه‌کاره می‌باشد، جهت تبدیل video به gif، بهینه‌سازی عکس‌های متحرک gif به حالت فوق‌العاده با تنظیم کیفیت، تغییر اندازه و چیزی که برای یک فایل gif موردنیاز است در این سایت موجود می‌باشد.

resizeimage.net -6

از این ابزار جهت تغییر اندازه‌ی تصاویر، برای کسانی که فتوشاپ رو ندادن می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

7- performance.eucuri

این ابزار جهت تست زمان بارگذاری TTFB در سایتتان کاربرد بسیار عالی دارد، تفاوت مهم این ابزار با سایر ابزارها به این صورت است که این سایت با انجام یک تست از نقاط دیگر در تمام کشورهای دنیا ارزیابی موردنیاز را انجام می‌دهد، اما مابقی ابزارهای تست به میزانی بسیار اندک از این قابلیت برخوردار هستند.

8- SolveDNS speed test

این ابزار سایتی مناسب جهت تست و ارزیابی زمان بارگذاری DNS به شمار می‌رود، این سایت با دربرداشتن سرورهای گوناگون در کلیه کشورهای دنیا قادر خواهد بود زمان جستجوی DNS lookups را بیان نماید و آن را نشان دهد، در این صورت خواهید توانست نتیجه بهتر و مناسب‌تری از گزارش ارائه‌شده کسب کنید.

9- wordcounter.net

این سایت یک ابزار مناسب و پرفایده جهت نمایش و ارائه‌ی چگالی و سنگینی کلمات می‌باشد، اگرچه ابزارهای بسیاری جهت تعیین و مشخص نمودن چگالی کلمات داریم، اما تفاوت این ابزار با بقیه در اینجاست که الباقی ابزارهای سئو سایت از شما آدرس یک صفحه را خواهد خواست اما متن دلخواه شما رو ارزیابی می‌کند، ابزارها حمایت بسیار ایده آلی از زبان فارسی خواهند داشت که مزیت اصلی این ابزار نسبت به بقیه به شمار می‌رود و نیز چگالی کلمات را ۱ تا ۳ حرفی به نمایش می‌گذارد. این ابزار و سایت متن موردنظر شما را به زبان فارسی به‌طور مناسب ارزیابی نموده، که بسیار اندک بوده و زمانی طول کشید تا این سایت را بیابیم.

سون بک لینک: مرکز فروش باکیفیت ترین نوع بکلینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *