پرش به محتوا

همه چیز درباره CDN یا شبکه توزیع محتوا (قسمت 5)

در قسمت های اول، دوم، سوم و چهارم این نوشتار، سعی نمودیم که کلیه نکات مربوط به CDN را برای شما عزیزان علاقه مند به خرید بک لینک تشریح نماییم. در این قسمت که در حقیقت قسمت هایی نیز محسوب می گردد، آخرین نکات تکمیلی در مورد CDN را برای شما عزیزان تشریح خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید:

روش‌های اجرای یک شبکه توزیع محتوا

بر اساس پیچیدگی و حجم وب سایتتان، راه اندازی و اجرای یک سرویس شبکه توزیع محتوا می‌تواند مشکل باشد، اما پیاده سازی و اجرای آن کار بسیار ساده‌ای است. ابتدا باید منابع استاتیکی که CDN مورد استفاده‌ی شما پوشش می‌دهد را انتخاب کنید و پس از آن وب سایتتان را به‌منظور ارسال درخواست فایل‌های CDN پیکر بندی و تنظیم نمایید. این کار مسلماً آسان‌ترین راه برای پیاده سازی و اجرای CDN است و شما می‌توانید شخصاً به‌طور کامل آن را اجرا کنید. از روش‌های دیگر اجرای CDN، تغییر نام دامنه و اصلاح سوابق DNS می‌باشد که اندکی مشکل‌تر بوده و می‌تواند شما را سردرگم و گیج نماید.

نکات کلیدی

آگاه باشید که CDN ها اغلب توسط شبکه‌های ثالثی اداره می‌شوند. پشتیبانی مشتریان این شبکه‌ها باید قابل قبول باشد تا در مواجهه با بد افزارها و قطعی‌های بالقوه، مشکل شبکه را حل نمایند. اگر سرویس CDN از پشتیبانی و حمایت مناسبی برخوردار نباشد، حل کردن مشکلات شبکه از عهده‌ی شما بر نخواهد آمد و حل این مشکلات ممکن است نیازمند زمانی طولانی باشد.

نکته مهم دیگر این است که با این که ممکن است یک شرکت در سراسر دنیا تعداد زیادی سرور داشته باشد، اما ممکن است سرورهای آن شرکت حوزه کشور شما را به‌خوبی پوشش ندهد. در این موارد بهتر است که تمامی منابعتان در سرور اصلی خودتان ذخیره سازی شود.

یکی دیگر از مشکلات بالقوه در ارتباط با CDN ها، هزینه‌های بیشتر برای نصب شبکه است؛ زیرا برخی از شبکه‌های ثالث که در بالا ذکر شد، در ازای نصب از شما مبلغی دریافت می‌کنند. به هر حال اگر مراحل نصب پیچیده باشد، برای نصب شبکه به راهنمایی این شرکت‌ها نیازمند خواهید بود و پرداخت این هزینه اجتناب ناپذیر است.

نتیجه گیری

باوجود ضعف‌های سرویس‌های CDN که شما را به دقیق‌تر شدن در انتخاب مجاب می‌نماید، اما مزایای استفاده از این سرویس‌ها به‌قدری زیاد است که همواره استفاده کردن از آن بهتر از استفاده نکردن از آن است. استفاده از سرویس‌های شبکه توزیع محتوا مزایای مهمی را برای وب سایت شما به ارمغان خواهد داشت و در نتیجه عملکرد سایتتان بهبود یافته و می‌توانید برخورد بهتری با مخاطبانتان داشته باشید.

امیدواریم این راهنما شما را به اهمیت استفاده از CDN ها واقف ساخته و عوامل مهم برای انتخاب بهترین سرویس CDN را به شما آموزش داده باشد. شما می‌توانید با توجه به نکات ارائه شده در این مبحث بر اساس نیازهای وب سایتتان، برای موفقیت در کارتان بهترین سرویس CDN را انتخاب کنید.

3 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره CDN یا شبکه توزیع محتوا (قسمت 5)»

    1. علیک سلام
      در آینده در یک مقاله حتما به معرفی این موارد برای شما خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *