پرش به محتوا

 5 علت برای به‌روز رسانی محتوا به صورت مداوم

اصلی‌ترین و مبنایی‌ترین عامل سئو محتوای سایت می‌باشد. به همین علت هم بایستی برای سایت خود محتوای باارزش مهیا کنیم و منتشر کنیم. ولی از دیگر سو هم نشر دوباره و آپدیت کردن محتوا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. که شاید این امر مهم‌تر از تولید محتوای جدید باشد!

5 دلیل برای اهمیت به‌روزرسانی محتوای سایت:

افزایش ترافیک سایت با کمک به‌روز رسانی مطالب قدیمی

در صورتی که یک کاربر از طریق جستجوگر گوگل به مقاله سایتتان ورود کند ولی محتوای شما به‌روزرسانی نشده باشد، موجب می‌شود که ظاهر نامناسبی از برند شما در ذهن او بماند و فکر کند که محتویات دیگر سایت شما هم کهنه و بی‌ارزش می‌باشند. با این تصوری که برای بازدیدکننده از سایتتان ایجاد خواهد شد، اندک‌اندک ترافیک آن با افت و کاهش مواجه می‌شود. در صورتی که محتوا و مطالب سایت شما همیشه به‌روز شود و در اصطلاح سبز بماند باعث می‌شود که علاوه بر حفظ ترافیک فعلی و بازدیدکنندگان موجود، ترافیک مرتبط بالاتری را حاصل کنید و تصویر مناسب‌تری از سایت خود برای مخاطبان فراهم کنید. در حقیقت به‌روز رسانی محتوا و مطالب پی در پی به کاربر و بازدیده کننده می‌گوید که شما همیشه به تغییر و تحولات و به‌روز رسانی صنعت خود اهمیت می‌دهید و مطالبتان را همیشه به‌روز کرده و منتشر می‌نمایید.

کسب رتبه برای محتوا در صفحه اول نتایج جست و جو

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان، فقط صفحه اول نتایج جستجو را بررسی و ارزیابی می‌کنند و به دیگر صفحات کاری ندارند. مبرهن است مطالبی که در صفحه اول نتایج جستجو ثبت نشده‌اند کاربران زیادی را از خود دور می‌کنند. یعنی تقریباً ترافیک ورودی نزدیک به صفر می‌شود. ولی در صورتی که به‌روز رسانی مطالب سایتتان را انجام دهید، ممکن است به صفحه اول جستجو راه یابید، به این دلیل که محتوای همیشه سبز و به‌روز شده از علائم رده بندی گوگل به شمار می‌رود.

به‌روز رسانی مداوم تعدادی از پست‌ها

در صورتی که پست‌هایی در رابطه با مسائلی منتشر شود که به‌صورت مداوم به‌روز می‌شوند، بایستی توجه داشت که این پست‌ها پیرو تغییرات باید به‌صورت مداوم به‌روزرسانی شده و بازنشر شوند. به‌عنوان نمونه در ارتباط با چگونگی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی پست‌هایی را منتشر کرده‌اید، بی‌شک این مطلب به‌طور پی در پی دچار تغییراتی می‌شود. در نتیجه بایستی مقالاتی که با این موضوع مرتبط هستند را به‌طور پی در پی به‌روزرسانی کنید تا مخاطبان خود را بتوانید حفظ کنید.

جذب مخاطب جدید با به‌روز رسانی و بازنشر محتوا

محتوای همیشه سبز یعنی محتوا و مطالبی که پی در پی به‌روز می‌شوند یکی از عوامل رده بندی گوگل به‌حساب می‌آید، علاوه بر آن موجب رضایت مخاطب و کاربر می‌شود و به افزایش ترافیک و مخاطب و کاربر سایتتان کمک شایانی می‌نماید. در نتیجه به‌روز رسانی مطالب و محتوا به‌ویژه مطالبی که از اهمیت فوق‌العاده‌ای در تبیین فعالیت‌ها و صنعت و برندتان هستند کاری بسیار مهم و باارزش است، چون موجب می‌شود که مطالب شما در اکثر مواقع برای کاربر تازگی داشته باشد و به همین علت در نگه داشتن مخاطبان قدیمی و جذب مخاطبان جدید هم می‌توانید موفق‌تر باشید. برای این کار بایستی تصاویر را به‌روز رسانی نموده و هر روز مقدار کمی مطالب و محتوای جدید به سایتتان بیفزایید تا به‌طور مداوم محتوایی به‌روز در سایتتان موجود باشد.

به‌روزرسانی محتوا و مطالب جهت ممانعت از تغییرات الگوریتم‌های سئو

تغییرات الگوریتم‌های سئو سایت توسط موتور جستجوی گوگل به‌طور مداوم انجام می‌شود. مد نظر قرار دادن تجزیه و تحلیل و ارزیابی معنایی محتوا به‌جای کلمات کلیدی از تغییرات اساسی گوگل محسوب می‌شود. یعنی گوگل بر کاربرد کلمات کلیدی تمرکز ندارد، بلکه اغلب به دنبال آن است که بفهمد مطالب در چه زمینه‌ای صدق می‌کند و درباره چیست. در نتیجه یکی از عواملی که در بروز رسانی محتوا باید مد نظر قرار دهید این است که مطالب خود را برای مخاطب باارزش و بااهمیت نمایید و تمرکز زیادی بر کاربرد کلمات کلیدی نداشته باشید.

در حقیقت هنگامی که به شکل طبیعی مطالبی را بروز رسانی یا تولید کنید، محتوا و مطالب خواناتر و مرتبط‌تر خواهد بود و در انتها رضایت کاربر را بیش از پیش به خود جلب خواهد نمود. البته به دلیل به‌روز رسانی پی در پی محتوا و مطالب، شما همیشه مطالب به‌روز و بدیع به بازدیدکننده ارائه می‌نمایید و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان از شما رضایت داشته و جهت به اشتراک گذاری مطالب در رسانه‌های اجتماعی تمایل بیشتری پیدا کنید تا همیشه نسبت به قبل ترافیک بیش‌تری را به خود جذب نمایید. نکته آخر هم این که به‌روز بودن محتوا و مطالب به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظر تأثیرگذاران اصلی در صنعت و صنف مربوط به خود را برای اختصاص و در نظر گرفتن بک لینک به سایت تا، راحت‌تر کسب کنید.

ذکر منبع الزامی است. منبع: سون بک لینگ

1 دیدگاه دربارهٔ « 5 علت برای به‌روز رسانی محتوا به صورت مداوم»

  1. یعنی تو ایران یک سایتم ندیدم اهل این داستانا باشه …. همه دنبال کارای خلافن تو سئو :))) چون خیلی راحت تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *