پرش به محتوا

تصمیم گیری تازه گوگل جهت حذف وب سایت مرتبط با فیچر اسنیپت ها از لیست نتایج

فیچر اسنیپت با نام لاتین featured snippet به پاسخ سریع و کوتاهی می‌گویند که هر موقع کاربران گوگل پرسشی را به‌عنوان کوئری در کادر جستجوی آن وارد می‌نمایند، گوگل در بالای نتایج جستجوها در یک کادر مجزا به کاربران، آن را ارائه می‌دهد. در واقع فیچر اسنیپت یا محتوای کادر ذکر شده از اطلاعات یکی از سایت‌ها جمع آوری شده است و لینک سایت و عنوان صفحه نام برده را در بر می‌گیرد. اهمیت فیچر اسنیپت ها به این دلیل است که قابل رؤیت بودن سایت‌ها را افزایش داده و موجب می‌شود که یک وب سایت حتی در صورتی که در دسته بندی‌ها در مکان پنجم هم قرار دارد در صفحه نتایج جستجوها در جایگاه صفر (پیش از نتایج جستجوها) قرار گیرد.

کادر قرمز فیچر اسنیپت را نشان می دهد.

اخیراً گوگل اعلام کرده است که می‌خواهد درزمینهٔ حذف وب سایت مرتبط با فیچر اسنیپت ها از هسته مرکزی نتایج جستجوها، بررسی‌هایی را صورت دهد و این فرآیند در حال حاضر در حال ارزیابی و آزمایش می‌باشد. در سال‌های اخیر بسیاری از سایت‌ها توسط فیچر اسنیپت قادر به بهبود فزاینده‌ی رؤیت پذیری وب سایت خود در نتایج جستجوهای برخی کوئری های ویژه شده بودند و بسیاری از وب سایت‌ها برای قرار گرفتن در فیچر اسنیپت ها در تلاش بودند تا از این طریق بتوانند به رتبه صفر نتایج جستجوها دسترسی پیدا کنند؛ اما گوگل اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد رتبه اصلی وب سایتی را که بخشی از اطلاعات آن به‌عنوان فیچر اسنیپت انتخاب می‌شود، از آن پس بگیرد، یعنی در صورتی که یک وب سایت در رتبه پنجم در نتایج جستجوها جهت یک زمینه مشخص جای داشته باشد و سپس قسمتی از محتوای آن به‌عنوان فیچر اسنیپت انتخاب گردد و در رتبه صفر قرار خواهد گرفت، در نتیجه وب سایت از جایگاه پنجم در صفحه نتایج حذف شده و فقط در زیر کادر فیچر اسنیپت عنوان و لینک آن محتوا قرار می‌گیرد و در هیچ جای دیگری در صفحه نتایج جستجوها این عمل رخ نمی‌دهد.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این فرایند فقط به‌طور پایلوت انجام می‌شود و هیچ تضمین و قطعیتی وجود ندارد که این تغییر حتماً در آینده نزدیک روی نتایج جستجوها اعمال شود. مسئولان گوگل در این بیانیه اعلام کرده‌اند که:

«ما همواره در حال ارزیابی و آزمایش برای ایجاد تغییراتی در رتبه بندی‌ها می‌باشیم که جلب رضایت هرچه بیشتر کاربران را به همراه داشته باشد و راحتی بیشتری برای آن‌ها فراهم نماید، تغییر مربوط به منفک شدن وب سایت مرتبط با فیچر اسنیپت از نتایج جستجوها نیز فقط موضوعی است که در حال بررسی و آزمایش است و همچنان قطعیتی در انجام آن وجود ندارد و شاید هم اصلاً اتفاق نیفتد.

همچنین آگاه هستیم که این مقوله تنها در سطح پایلوت یا آزمایشی انجام می‌شود و تضمینی برای اجرای قطعی آن وجود ندارد اما جهت وقوع این امر آماده می‌شویم.»

سون بک لینک: خرید بک لینک را تنها از ما بخواهید.

1 دیدگاه دربارهٔ «تصمیم گیری تازه گوگل جهت حذف وب سایت مرتبط با فیچر اسنیپت ها از لیست نتایج»

  1. نه بابا!!!!!!!!!!!
    گوگل دیوانه شده مگه ؟؟؟ خیلی خوب بودن اینا اخه …. خیلی به من کمک می کردن چرا میخواد اینا رو برداره گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *