پرش به محتوا

تاثیر اعتماد کاربران بر سئو سایت و رتبه بندی گوگل به صورت کامل

در این مقاله سیگنال‌های مثبتی که از نظر گوگل جهت مشخص نمودن کیفیت صفحات ارزش بالایی را دارا می‌باشد، مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌ایم.

رنکینگ کیفیت صفحات

گوگل در سال قبل اسنادی را منتشر نمود که مشخص می‌کرد در حوزه ارزیابی کیفیت جستجوی سایتتان به دنبال چه موضوعاتی است. بر طبق این سند موارد زیر در معین نمودن رنکینگ سایت از اهمیت بالای برخوردار می‌باشند:

  1. اطلاعات وب‌سایت یا اطلاعاتی در باره مدیر سایت و کسی که مسئولیت آن را بر عهده دارد.
  2. کیفیت و کمیت محتوا و موضوعات اصلی
  3. تخصص، اعتماد و اقتدار
  4. اعتبار وب‌سایت

در دنباله‌ی این مقاله 3 مشخصه یعنی تخصص، اعتماد و اقتدار را مورد بررسی می‌کنیم.

اقتدار

سایت مقتدر به سایتی می‌گویند که قابل اعتماد باشد. به این معنا که از جانب کاربران، کارشناسان حوزه مربوطه، وب‌سایت‌های دیگر و جستجوگرهای قابل اطمینان بررسی شوند.

اقتدار یا authority شما هنگامی به حداکثر خود خواهد رسید که محتوا و مطالب سایت شما کارایی و ارزش مورد نیاز را دارا باشد. همچنین در سایت به‌جز محتوا و مطالب، جاهای زیاد دیگری هم هست که در آن بتوان اقتدار را به وجود آورد.

معماری سایت

رابطه کاربری بهتر در اثر قرار دادن یک کادر جستجوی ساده در صفحه به وجود می‌آید. در صورتی که موتور جستجو صفحه خاصی را نتواند بیابد، اطمینان حاصل نمایید که نتایج جستجو به‌وسیله کادر مورد نظر، او را به صفحه دلخواهش می‌رساند.
سایتتان بایستی دارای معماری منطقی و دقیقی باشد. بایستی صفحه اصلی در هر موقعی از روز در دسترس قرار بگیرد و تمام گروه‌ها و زیرگروه‌ها هم باید به صورتی منطقی با موضوع و تمی اصلی مرتبط باشند.

تمام قسمت‌ها بایستی از منوی اصلی در دسترس قرار بگیرند. کلیه صفحات وب نیز، باید در گروه مرتبط با خود جای گیرند.

هویت

باید سایتتان مسیر ارتباطی روشنی را با در نظر گرفتن انواع راهکارهای ارتباطی برای کاربر، به‌وسیله‌ی صفحه تماس با ما فراهم کند. ایمیل، آدرس محل کار، شماره محل کار و ….
اطلاعات صفحه ارتباط با ما؛ باید منطبق با اطلاعات ثبت شده در سیستم WHOIS شما باشد.
صفحه درباره ما که سایت و هدفتان را توضیح می‌دهد از اهمیت برخوردار است. پیشینه سایت و پروفایل شما و دیگر پرسنل به اعتمادسازی بیشتر کمک زیادی خواهد نمود.
باید در هر صفحه مشخص کرد که چه کسی پاسخگو و مسئول سایت می‌باشد (فرد، سازمان، ناشر) و البته کسی که نویسنده محتوا و مطالب است نیز باید مشخص باشد.

اعتماد

اگر دارای تجارت و کسب و کار می‌باشید بهتر است در سایتتان وبلاگی را در نظر بگیرید. این عمل هم موجب آپدیت نگه داشتن سایتتان با مطالب و محتوای جدید می‌شود و کاربران و بازدیدکنندگان (و موتورهای جستجوگر) را به‌وسیله محتوا و مطالب به‌روز شده متمایل به سایت خود نمایید، و هم شما را فردی پیگیر و مورد اعتماد در زمینه آن کسب و کار معرفی می‌کند.
گوگل ممکن است آن دسته از نظرات و ایده‌هایی که در ادامه مطلب قرار می‌دهید را نادیده گرفته و برای طبقه بندی صفحه ارزش و اهمیتی برای آن‌ها قائل نشود. گوگل به‌جای ارزیابی نظرات صاحب سایت، ایده‌های کاربران و بازدید کنندگان و شخص ثالث را مورد توجه قرار می‌دهد. توصیه‌هایی که از طرف بازدیدکنندگان حرفه‌ای بیان می‌شود سند بااهمیتی دال بر مطمئن بودن محتوای شما می‌باشد.
نظرات اندک منفی در سایتتان می‌تواند به شما کمک کند و موجب می‌شود از رتبه کیفی بسیار بالا که انتزاعی به نظر می‌آید کم کند. ماهیت ایده پردازی بازدیدکنندگان سایت از نظری که داده‌اند مؤثرتر است. زیرا این مطلب نشان دهنده‌ی این موضوع است که باید بازنگری اساسی در محصول یا محتوا و مطالب خود را در نظر بگیرید.
در سایتتان بایستی قسمتی را با نام شرایط خدمات و حفظ حریم خصوصی در نظر بگیرید که طرز استفاده شما از کوکی‌ها را بیان می‌کند.

تخصص

اگر اعتقاد دارید که سایتتان تخصصی و حرفه‌ای عمل می‌کند، باید اطمینان حاصل کنید که متخصصان و افراد حرفه‌ای واقعی به‌عنوان نویسنده در سایتتان حضور داشته باشند. حتی در صورتی که سایتتان در حوزه سرگرمی و مد فعالیت می‌کند این موضوع اهمیت خود را از دست نمی‌دهد!
مثلاً در اینجا چند مثال از خود سایت گوگل را بیان می‌کنیم:

باید موارد پزشکی باکیفیت به‌وسیله سازمان‌های پزشکی یا متخصصین پزشکی و که مجوز دارند آورده شود. همچنین ویرایش و پردازش آن‌ها به مناسب‌ترین شکل ممکن باشد.

اگر در سایتتان صفحات مشاوره دارید باید این صفحات باکیفیت باشند مانند مشاوره بازسازی خانه یا مشاوره در حوزه مسائل زناشویی و فرزندان که باید به‌وسیله متخصصین و افرادی که تجربه کافی در این زمینه را دارند انجام شود.

صفحات هنری و سرگرمی هم مثل عکاسی یا آموزش نواختن گیتار باید توسط افرادی که آموزش این کار را دیده‌اند انجام شود.

گوگل به‌صورت منظم و پی در پی نظارت ویژه‌ای بر کیفیت فعالیت کارشناس و نویسنده سایت دارد.

اگر در این زمینه‌ها هیچ آموزش رسمی ندیده‌اید یا تحصیلات دانشگاهی‌تان در این حوزه نیست اصلاً نگرانی به خود راه ندهید. گوگل تجربیات زندگی را مورد توجه قرار می‌دهد که موجب می‌شود فردی در حیطه‌ای صاحب نظر شود.

سون بک لینک: برترین فروشگاه بک لینک

1 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر اعتماد کاربران بر سئو سایت و رتبه بندی گوگل به صورت کامل»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *