پرش به محتوا

همه چیز درباره بعد انسانی سئو: قدرت بشر

موضوع اصلی در ارزیابی پیشرفته‌ی سئو سایت و بهینه‌سازی جستجوگرها، رابطه تأثیرگذار با جامعه هدف می‌باشد. دلیل اینکه شرکت‌ها و برندها روی سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند چیست؟ آیا این کار موجب ایجاد ترافیک بالاتری می‌شود؟ آیا رتبه‌بندی آن‌ها با ارتقا و بهبود مواجه می‌شود؟ مارک و برند و نام آن‌ها معروف خواهد شد یا خیر؟ این موارد عللی می‌باشند که موجب می‌شود نام‌ها و برندها روی بهینه‌سازی و ارتقای جستجوگرها سرمایه‌گذاری نمایند ولی موارد دیگری که دارای اهمیت می‌باشند هم وجود دارد.

معنای اصلی سئو برقراری ارتباط می‌باشد. به این معنا که برندها، نام‌ها و شرکت‌ها تلاش می‌کنند به‌وسیله‌ی این راهکار با جامعه هدف خود و مشتریانشان ارتباط برقرار کرده و رابطه مداوم و خوبی داشته باشند. بدون داشتن این رابطه رتبه‌بندی آن‌ها بهتر نخواهد شد و ترافیک بازدیدکننده‌ی زیادی را به دست نمی‌آورند و فروشی هم در پایان نصیبشان نخواهد شد.

اکنون باید به این سؤال جواب دهیم که سئو چگونه این ارتباطات را به وجود می‌آورد؟ ایجاد ارتباط درست و مناسب و به‌جا به چه نحوی به‌وسیله‌ی سئو انجام می‌گیرد؟

تعریف جامعه هدف قبل از به دست آوردن جامعه هدف انجام می‌شود. به این معنا که فکر می‌کنید کاربرانتان چه افرادی و با چه درخواست‌هایی می‌باشند و بعدازآن در جلب نظر و توجه آن‌ها اهتمام داشته باشید.

بیان استراتژی‌های کاربر، محور سئو می‌باشد ولی چگونه می‌خواهیم این جمله و عبارت را تفسیر کنیم. ارتباطات بایستی به صورتی باشد که کاربر و بازدیدکننده پس از استفاده و مشاهده‌ی محتوا و مطالب شما تجربه مناسبی را کسب کرده باشد تا دوباره هم تمایل به استفاده مجدد داشته باشد.

کاربر به چه کسی می‌گویند و دلیل اهمیت توجه به آن چیست؟

کاربر درواقع در فضای سئو یک ارائه نیمه مجازی از کاربر ایده آل بر مبنای کاوش‌های صورت گرفته در بازار و اطلاعات و داده‌های حقیقی مشتریان کنونی است و یا می‌توان به این صورت بیان نمود که فردی می‌باشد که شما می‌خواهید او را به‌منظور کسب‌وکار یا فعالیت و عملکرد موردنظر خود هدف قرار دهید.

هنگامی‌که از یک وبمستر پرسش می‌کنیم که محصول و تولید شما برای چه افرادی است و او جواب می‌دهد برای تمام مردم، به این صورت است که باید فعالیت‌های بسیاری را صورت دهیم. ولی در حقیقت به این‌گونه هم نیست و محصول برای همه نمی‌باشد و بایستی به وبسمتر اطلاعات بدهیم تا جامعه هدفش را تشخیص دهد و بداند که محصول تولیدی و یا خدمات او برای تمام افراد نیست.

این مثال می‌تواند به این شکل هم بیان شود که سئو جامعه هدف و تقاضاهای مربوط به خودش را دارد. افراد پیر و کهن‌سال و نیز فرزندان خردسال ممکن است سراغی از این مقاله نگیرند ولی شاید همین مقاله در روز به‌دفعات به‌وسیله وبمستران و سئوکاران ارزیابی و بازدید شود زیرا نوع افرادی که از هر محتوا استفاده می‌کنند متفاوت است. درصورتی‌که جامعه هدفتان را بشناسیم بهتر قادر خواهیم بود برنامه‌ریزی نماییم و نتیجه‌گیری بهتر و سریع‌تری خواهیم داشت.

شروع کار چگونه است؟

هرچند که درباره موضوع شناسایی کاربر سال‌های سال است که تحقیق و ارزیابی صورت می‌گیرد و فعالیت‌های بسیاری درباره آن صورت گرفته ولی تاکنون به باور متخصصان راه زیادی به انتهای این ماجرا وجود دارد. جهت شناسایی مناسب‌تر کاربران و مشتریان خود بایستی از تمام جهات مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم. ارزیابی زوایای مختلف این موضوع، راهبردهای کاربردی جهت دست‌یابی به هدفتان را می‌توانید به دست آورید.

جهت گسترش و شناسایی مناسب‌تر کاربرها و مشتریان سه موضوع اصلی زیر را بایستی بررسی نمایید:

دموگرافیک یا جامعه‌شناختی
داده‌های دموگرافیک در جستجوهای مارکتینگ (بازاریابی) داده‌ها قابل‌دسترسی می‌باشند. ولی بایستی مطمئن شد که این داده‌ها از درستی و دقت کافی برخوردار باشد. جهت انجام این کار تنها به خواندن یک مقاله و یا گزارش اکتفا نکنید زیرا علاوه بر آن باید مقالات مختلف و گزارش‌های گوناگون را ارزیابی و تجزیه‌وتحلیل کنید تا از درستی داده‌ها اطمینان حاصل نمایید. این نکته را مدنظر قرار دهید که قواعد و داده‌ها به‌صورت ثانیه‌ای در حال تغییر می‌باشند و به همین دلیل نباید به اطلاعات پیشین خودتان اکتفا کنید زیرا از دیگران عقب می‌مانید.

جهت انجام صحیح این عمل بایستی از این موارد به‌درستی آگاه شوید:

  • آن‌ها به چه نحوی خود را توضیح می‌دهند: مادرها، پدرها، اساتید، ورزشکاران، مترجم‌ها و …
  • محل سکونت آن‌ها کجاست: روستا، اطراف شهر و یا داخل شهر
  • در چه محدوده‌ی سنی هستند: کودک، جوان و یا بزرگ‌سال
  • فعالیت آن‌ها در چه زمینه‌ی صنعتی می‌باشد: مهندسی، سلامت، اقتصادی، رسانه و یا …
  • دارای چه سطح شغلی می‌باشند: مدیریت، سطوح بالای اجرایی، گروه فروشنده، مشاور و یا …

نحوه‌ی کمک این فعالیت‌ها به سئو چگونه است؟

شناسایی داده‌های پایه‌ای در رابطه با جامعه هدف شما را یاری می‌کند تا محتوا و مطالب بهتر، عناوین مناسب‌تر و اطلاعات صحیحی را به‌کاربرده و مورداستفاده قرار دهید.

محرک‌های اجتماعی

انسان ایجادکننده‌ی جمع و اجتماع است. در سال‌های قبل هم تأثیر و گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را در زندگی انسان رؤیت نموده‌ایم. درحالی‌که بشر به‌عنوان یک شخص بیرونی تمایل ندارد در جمع‌ها حضور یابد بلکه دوست دارد نقش بارز و تعیین‌کننده‌ای را دارا باشد.

بایستی این سؤال‌ها مورد پرسش واقع شود:

  • این برندها از کدام دسته می‌باشند؟
  • بیشتر به کدام‌یک از رسانه‌ها و شبکه‌ها متمایل هستید؟ (تلویزیون، اینترنت، مجلات، شبکه‌های اجتماعی)
  • اشخاصی که با آن‌ها مرتبط هستید چه افرادی هستند و رابطه‌ها بینتان به چه نحو است؟
  • برندهای مهم و اثرگذار چه برندهایی هستند؟
  • این فعالیت‌ها و اعمال به چه نحو به سئو کمک می‌کند؟

شناسایی فضاها و محیط‌های موردعلاقه و موردنظر مشتریان و کاربران و ارزیابی محل‌هایی که آن‌ها ارتباطشان با شما قطع‌شده و به کار بردن روش‌هایی که آن‌ها را به برند شما مرتبط و پابند نماید تعیین‌کننده می‌باشد.

هدایت القایی

شما در این مورد به کلیه‌ی موارد مشتری خود قدرت بازرسی و ارزیابی خواهید داد تا شما را در موفقیت در مسیر فعالیت خود یاری رساند. در این مسیر ابزار Empathy Map به شما یاری خواهد رساند.

نکات کلیدی:

  • چه چیزی را حس می‌کنند؟
  • چه چیزی را می‌شنوند؟
  • به چه چیزی فکر می‌کنند؟
  • آنها چه چیزی را مشاهده می‌کنند؟
  • در کنار آن‌ها چه رخ می‌دهد؟
  • آن‌ها چه می‌گویند؟
  • آن‌ها چه می‌کنند؟

این اعمال چگونه سئو را کمک می‌کند؟

به این صورت است که مشتری و جامعه هدفش را از ابعاد مختلف تشخیص داده و بر مبنای آن اطلاعات محتوا و داده‌های خود را ایجاد کنید.

 نکته مهم اینجاست که باید کاربر (مشتری) را نیت اصلی خود قرار دهید و همیشه برای آن‌ها محتوا و یا محصول تولید نمایید. به صورتی که به هر نحو هم که شده بتوانید آن‌ها را به سمت خود جلب نمایید.

منبع: سون بک لینک (خرید بک لینک قوی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *