پرش به محتوا

الگوریتم Fred گوگل را به صورت دقیق و کامل بشناسید

گوگل طی هر دو ماه یک‌بار  آپدیت‌هایی را در الگوریتم‌های سئو در نظر می‌گیرد که تغییراتی را در وب مستر تولز سبب می‌شود. این‌گونه به نظر می‌آید که در تاریخ 8 مارس، یک به‌روزرسانی دیگر توسط گوگل در نظر گرفته شده است که به آن Fred اطلاق می‌شود.

چیزی که دارای اهمیت است این است که برخی از سایت‌ها در حجم ترافیک خود افت 90 درصدی را تجربه می‌کنند. اخیراً گوگل هم اعلام نموده است که روش Fred به‌طور ویژه در راهنمای وب مستر ارائه و بیان شده است.

سایت‌های گوناگونی که تا الآن تأثیر الگوریتم Fred را دیده‌اند:

  • سایت‌هایی که از مطالب بی‌ارزش و سطحی برخوردار می‌باشند.
  • سایت‌هایی که در آن‌ها تبلیغات زیادی انجام می‌شود.
  • سایت‌هایی که بسیار وابسته هستند مثل سایت آمازون
  • برخی از سایت‌های کسب و کار بومی

موارد فوق تنها یک نمونه از وب‌سایت‌های عمومی هستند که مورد هدف الگوریتم Fred قرار گرفته بودند.

در صورتی که ترافیک سایت شما هم به ناگاه افت نموده است، به هیچ عنوان به خاطر ترس اعمال نادرست انجام ندهید.

از جمله اعمال نادرست می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حذف صفحاتی که ممکن است در افت حجم ترافیک مؤثر بوده است.
  • افزایش پیچیدگی ساختار url صفحات وب‌سایت
  • هر نوع تغییر و عملی که به خاطر حدس و گمان باشد و از روی منطق نباشد

اطلاعات مهم در ارتباط با الگوریتم Fred:

  • در 9 مارس 2017 گری ایلز: به‌طور میانگین در یک روز سه آپدیت داشته‌ایم. گمان می‌کنم که این به‌روزرسانی‌ها در حقیقت یک الگوریتم جدید می‌باشد.
  • Search Engine Roundtable: در حال حاضر وجود الگوریتم Fred توسط گوگل رسماً تأیید شد. گری ایلز از گوگل، وجود این آپدیت را در توییتر خود به‌طور رسمی تأیید نمود.
  • Search Engine Roundtable: بزرگ‌ترین الگوریتم رنکینگ گوگل با نام Fred آپدیت شد. این به‌روز رسانی آیا به سئو کلاه سیاه مرتبط است؟ ممکن است گوگل بزرگ‌ترین الگوریتم رنکینگ و یا بزرگ‌ترین به‌روز رسانی رنکینگ را ارائه نموده است. اکنون در هسته نتایج جست‌وجوی گوگل این الگوریتم نیز جای گرفته است.
  • Search Engine Land: آپدیت تأیید نشده‌ی رنکینگ گوگل”Fred” دنیای سئو شگفت زده خواهد نمود. از علائم قوی بودن و مفید بودن یک به‌روز رسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل، وب مستر و جامعه بهینه سازی و ارتقای سایت به همراه ابزارهای خودکار ردیابی گوگل می‌باشد.
  • Search Engine Land: آیا الگوریتم Fred گوگل برای سایت‌هایی که از محتوا و مطالب ضعیف برخوردارند و تمرکز آن‌ها به‌جای کاربر روی درآمد می‌باشد مضر است و به آن‌ها ضربه می‌زند؟ گوگل درباره به‌روز رسانی Fred هیچ توضیحی ارائه نکرده است، ولی تحقیقات انجام شده مشخص می‌کند که سایت‌هایی که روی درآمد تمرکز دارند، بالاترین ضرر را از الگوریتم Fred به خود دیده‌اند و کاهش حجم ترافیک آن‌ها تا 90 درصد هم دیده شده است.
  • Search Engine Roundtable: هدف به‌روز رسانی Fred گوگل، سایت‌هایی که از محتوا و مطالب کم ارزش و نیز سایت‌هایی که تبلیغات زیادی را در خود جای داده‌اند می‌باشد. این گونه از سایت‌ها دیده شده است که حداقل با کاهش 50 درصدی در حجم ترافیک طبیعی خود در مدت 24 ساعت روبه رو شده‌اند.

چگونه به‌روز رسانی Fred را از خود دور کنیم؟

اغلب افراد درباره پاسخ به این پرسش نظر خاصی ندارند و در واقع دارای تنفر می‌باشند. اما به شما پیشنهاد می‌شود که الگوریتم را از یاد ببرید و مستقیماً به راهنمای گوگل وب مستر تولز مراجعه نمایید.

طراحی و پیاده سازی یک سایت کاربر پسند بر مبنای ایجاد محتوا و مطالب باکیفیت بالا می‌باشد. بعد از آن به‌وسیله دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های عمومی به گوگل کمک کنید تا راحت‌تر سایت شما را بیابد و ایندکس نماید، در این صورت می‌توانید برای سایت خود رنک و رتبه به دست آورید.

از مقالات عوامل و فاکتورهای رنکینگ و رتبه بندی گوگل هم می‌توانید استفاده نمایید و آن‌ها را به‌عنوان دستورالعملی جهت بهبود و ارتقای وضعیت سایت خود به کار ببرید. به شما توصیه می‌شود که بیش از حد بهینه سازی سایتتان را انجام ندهید و سعی کنید به‌طور ذاتی پروسه‌ی سئو سایت را در سایتتان اجرا نمایید.

سون بک لینک: بهترین سایت فروش بک لینک ارزان

1 دیدگاه دربارهٔ «الگوریتم Fred گوگل را به صورت دقیق و کامل بشناسید»

  1. ببینین به کجا رسیدیم که باید مثل کاراگاه ها بریم دربیاریم فلان کارمند گوگل چی گفته و ازش استنباط کنیم…. خب این کارمندان گوگل چرا یه مرجع رسمی برا سئوکارا ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *