پرش به محتوا

آموزش ساخت پیج فیس بوک به صورت گام به گام و تصویری

در نوشته همه چیز درباره شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو ، همه چیز را به صورت مفصل درباره تاثیر غیر مستقیم شبکه های اجتماعی شرح دادیم و در آخر به این نتیجه رسیدم که برای سئو و بهینه سازی سایت شبکه های اجتماعی باید برای وب سایت ایجاد شوند. در این مقاله ، آموزش ساخت یک پیج برای فیس بوک را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد:

آموزش را شروع می کنیم :

گام اول: در فیس بوک ثبت نام کنید و یک اکانت برای شخص خودتان ایجاد کنید.

این مرحله ، بسیار ساده است . معمولا بسیاری خودشان یک اکانت در فیس بوک دارند ، اما اگر واقعا هیچ اکانتی در فیس بوک ندارید ، می توانید به سایت www.facebook.com رفته و در همان صفحه اول ثبت نام کنید.

گام دوم: به آدرس زیر بروید:

https://www.facebook.com/pages/create

این آدرس مخصوص ساختن یک صفحه فیس بوک است . شما باید در حالتی که به اکانت خود وارد شده اید (log in انجام داده اید) ، به آدرس بالا بروید. در این صفحه ، چیزی مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

گام سوم: در این صفحه ، شما تعدادی مربع مانند شکل زیر خواهید دید. شما بایستی زمینه کاری خود را انتخاب کرده و با توجه به آن ، پیج بسازید. اما بی دردسر ترین حالت، ساختن پیج برای یک شرکت یا company است ، چرا که دیده شده که مثلا در مورد بیزنس های لوکال ، فیس بوک از شما اعتبارسنجی و … خواهد خواست. پس کافی است که روی مربع company, organization or institution کلیک نمایید. در این حالت ، شما شاهد صفحه زیر خواهید بود:

4- پس از کلیک روی مربع ، فیس بوک از شما می خواهد که زمینه کاری خود و نام شرکت خود را وارد کنید. پس از آن ، کافی است که روی Get Started کلیک نمایید. در شکل بالا ، ما موارد لازم را وارد کرده ایم .

5- حال به بخشی می رسیم که شما باید دو قسمت خیلی خیلی مهم را تکمیل کنید. قسمت اول توضیحات پیج است . شما برای توضیحات 155 کاراکتر در اختیار دارید ، پس سعی کنید که از تمام آن استفاده کرده و در این 155 کاراکتر ، کلمات کلیدی خود را بگنجانید. در شکل زیر می توانید این قسمت را مشاهده کنید:

در فیلد زیری بخش وب سایت قرار دارد که حتما و حتما باید وب سایت خود را درست وارد کنید. به با www بودن و بدون www بودن آدرس خود توجه کنید.

6- در قسمت بعد ، شما می بایست ، یک عکس نمایه برای خود تعیین کنید . یک عکس مربعی به ابعاد 400 در 400 پیکسل ، برای این بخش عالی به نظر می رسد. به علاوه سعی کنید ، تا جایی که ممکن است عکس پروفایل را خلوت کنید تا هر کسی با یک نگاه ، بفهمد که زمینه کاری شما چیست. شکل زیر این مرحله را به خوبی نشان می دهد:

نکته مهم: اگر در عکس پروفایل خود ، در حد سه چهار کلمه هم توضیح بدهید عالی است. چرا که شخص اگر شرکت شما را نشناسد، با همان سه چهار کلمه ترغیب می شود که روی لینک شما کلیک کند. دیجی کالا، از جمله برندهایی است که در فیس بوک به صورت موفق عمل کرده است. به طور مثال ، عکس نمایه دیجی کالا در فیس بوک به شکل زیر است:

دیجی کالا

لوگوی دیجی کالا به شکلی بسیار هوشمندانه انتخاب شده است ، که با سه یا چهار کلمه ، بتواند مفهوم را به سرعت منتقل و مخاطب جدید را جذب نماید.

7- در بخش بعد ، فیس بوک به شما پیشنهاد می دهد که این صفحه را به بخش علاقه مندی های خود بیفزایید . ما هم به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را حتما انجام دهید . چرا که این کار سبب می شود که دسترسی بهتری به پیج خود داشته باشید و با یک کلیک در سایدبار ، به سادگی بتوانید پیج خود را مدیریت کنید. شکل زیر این پنجره را نشان می دهد:

8- مرحله بعدی مرحله ای فوق العاده است ، اما متاسفانه در ایران زیاد نمی توان از آن بهره جست. در این مرحله ، فیس بوک می خواهد ویژگی هایی کلی از مخاطبین پیج خود را بدهید. این ویژگی ها عبارتند از:

مکان

شما باید مشخص کنید که مخاطبین شما بیش تر در کدام کشور یا کشورها هستند . این مشخص کردن ، باعث می شود که فیس بوک ، سعی کند که پیج شما را بیش تر به کاربران آن کشور پیشنهاد دهد. متاسفانه قابلیت مشخص کردن کشور ایران در این قسمت وجود ندارد و از این قسمت باید عبور کرد.

سن

می توانید سن مخاطبین خود را در این قسمت مشخص نمایید. این گزینه کاملا بسته به نوع پیج و صفحه ای است که شما در فیس بوک دارید . مثلا اگر پیج شما متعلق به یک بازی رایانه ای جنگی است ، انتخاب سن 18 تا 25 سال می توانید مفید به نظر برسد.

جنسیت

در این قسمت شما می توانید حتی جنسیت کاربرانی که احساس می کنید به پیج شما علاقه نشان خواهند داد را مشخص کنید. بهتر است در این کار دقت به خرج دهید. مثلا اگر پیج شما مربوط به یک برند ریش تراش است ، بهتر است کاربران آقا و اگر مربوط به لوازم آرایشی است ، بهتر است که کاربران خانم را انتخاب کنید . چرا که فیس بوک ، بر این اساس ، پیج شما را به آن دسته انتخاب شده پیشنهاد خواهد داد و شما بدین طریق می توانید فالوئر بیش تری جمع کنید.

علایق

در این بخش ، می توانید علایقی که مربوط به این پیج است را مشخص کنید ، مثلا من در این پیج ، مارکتینگ یا بازاریابی را انتخاب کردم . طبیعتا ، فیس بوک با این انتخاب ، سعی می کند که این پیج را ، بیش تر به کسانی که به بازاریابی علاقه دارند ، پیشنهاد دهد.

زبان

این بخش خیلی خیلی خیلی خیلی مهم است !! دقت کنید که فیس بوک قسمت لوکیشین یا مکان را برای ایران حذف کرده بود . اما این بخش زبان ، در حال حاضر تنها ابزاری است که می توانیم با آن فالوئر جمع کنیم .  پس حتما و حتما در این بخش زبان Persian را اضافه نمایید.

9- به شما تبریک می گوییم ! پیج شما آماده شد . حالا به سادگی می توانید مطالب وب سایت خود را در پیج گذاشته و آن را پر از مطلب کنید ! در شکل زیر ، پیج ساخته شده را مشاهده می کنید:

سون بک لینک» مرجع خرید بک لینک

36 دیدگاه دربارهٔ «آموزش ساخت پیج فیس بوک به صورت گام به گام و تصویری»

    1. مسافر ( وحیده)

      سلام
      وقت بخیر
      من پیج پر فالووری دارم اما بیش از پنج هزار نمیپذیره
      بهم گفتن باید پیج باز کنم
      اما فالورای فیسم و چجوری میتونم منتقل کنم به پیج؟

  1. لطفا فقط و فقط اگر حرفی برای گفتن دارید درباره مطلب بالا کامنت بگذارید! لینک هایتان را تایید می کنیم اما اگر می خواهید کامنت بگذارید که: «عالی بود!» یا «خیلی خوب بود ممنونم واقعا» یا «سال نو مبارک امیدوارم موفق باشید!» بدانید که نظرات شما تایید نمی شود! خودمان می دانیم که مطالب ما عالی است و نیازی به تایید نداریم و روزی هزار تا از این کامنت ها برایمان می آید!

    چه اعتماد به نفسی دارید!
    خاک تو سرتون کنن با این نوع برخوردتون و این سایت افتضاحتون
    اینو منتشر کنید تشکر نیست

    1. ببخشید ولی شما در جریان نیستین بعضی دوستان اقدام به ارسال کامنت های اسپم می کنن از این رو دیگه مجبوریم این رو بزاریم

      1. در مورد مشکلات جدید برای ساخت صفحه فیسبوک بگویید. حتما باید با اسم شخص باشد وگرنه بلاک میشود . چه باید کرد؟

  2. درود.،چگونه میشود در فیس بوک دوتا اکانت داشت؟ آیا فرندهای فیس بوک اصلیم میتونن مطالب پیج اکانت دومم رو ببینن؟ یا ناشناس میمونم؟ آیا در اکانت دوم باید از نو اد فرند کنیم؟ لطفا مراحل رو توضیح بدید،.، باتشکر

  3. من بعد از ساخت اکانت فیس بوک وقتی میخوامlog in شم این پیام نشون داده میشه you can,t use facebook at the momentمشکلش چیه؟

  4. با سلام
    من پیج دارم تواینستا و نوشته شده برای ارتقا ب بیزینس پیج باید فیسبوک بسازم. هلان تو اون قسمت وب من چی باید بزارم

  5. سلام
    من طبق همین روشی که گفتین پیج ساختم. ولی میخوام کلا به طور کامل پیج رو مدیریت کنم، یعنی رو اون نوار بالا که اسم من هستش، عکس پیج باشه و از پیج شخصی به پیج فروشگاهم سوییچ کامل کنم.
    چیکار کنم باید ؟

  6. من پیج فیسبوکم رو ساختم فقط نمیدونم چرا نمیتونم ویدیو ها رو به عنوان پست به اشتراک بذارم .. فقط عکس میشه میشه توضیح بدین

  7. سلام
    میشه لطفاً در فیلد وب سایت کمکم کنید که دقیقاً از چی وب سایت استفاده کنیم یا یک نمونه از آن برام بگذارید

  8. سلام
    من یه پیج تجاری برای اتصال به وب سایتم میخام راه بندازم تو فیسبوکم.
    چطور میتونم این پیج رو بسازم که سایر دوستان متوجه داشتن این پیج تجاری من نشن.
    یعنی بجز مشتری هام نمیخام کسی از داشتن چنین کسب و کاری اطلاع داشته باشه .

    اگر شدنی نیست . من میتونم یه اکانت دیگه در فیسبوک بسازم به یه نام مستعار و اونجا این پیج تجاری رو بسازم و به وب سایتم متصل کنم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  9. سلام من میخوام اکانت فیسبوک درست کنم . اما ازم ایراد میگیره . و ارور میده البته قبلا حداقل 10بار اکانت درست کردم . نمیدونم علت چی هست

  10. سلام می خواستم بدونم چرا نمی تونم فیس بوک بسازم ابتدا وارد سایت اصلی شدم مشخصات را وارد کردم شماره تلفن را تایید کردم پروفایل هم گذاشتم نمی دونم چرا الان هرچی می زنم لاگ این می نویسهWe Received Your Information
    If we still find that your account didn’t follow our Community Standards, it will remain disabled.
    We’re always looking out for the security of people on Facebook, so until then you can’t use your account

  11. سلام ببخشید سایتی رو که گذاشتین برای ثبت نام برای من باز نمی شود می گویید این سایت در دسترس نمی باشد
    برنامه فیسبوک هم باز نمی شود

    1. به چه علت بسته شده خب ؟ اگه به دلیل عدم فعالیت بوده خب راحت میشه بازش کرد ولی اگه اکانت شما فیک بوده باشه هیچ راهی فعلا نداره

  12. من اکانت ساختم
    بعدش که واردش شدم ارور میده که شما از استانداردهای انجمن
    پیروی نمیکنید و حسابتان غیرفعال است
    باید چیکار کنم؟؟
    ممنون میشم بگید🙏🏻

  13. سلام و عرض ادب
    سپاس بابت معلومات مفید تان
    چرا در کشور ایران نمیشه حساب فیسبوک ایجاد کرد؟
    با وجود که فیلتر شکن هم دارم
    میشه یک معلومات بدهید؟؟؟؟

  14. سلام وقت بخیر، اگر وبسایت نداشته باشیم که اون قسمتی که میگه وبسایتتون رو بنویسید رو پر کنیم راهکارش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *