پرش به محتوا

سئو محتوا

یکی از مهم ترین مباحث در دیجیتال مارکتینگ همین بحث تولید محتوا و ارتباط تنگاتنگ آن با سئو است. در این نوشتار به صورت کامل به این بحث پرداخته و این مباحث را به صورت تمام و کمال خدمت شما تشریح خواهیم نمود. بگذارید در ابتدا با توضیح تولید محتوا آغاز کنیم. آیا اصلا می دانید تولید محتوا چیست؟ سئو محتوا به چه شکل است؟ اصول تولید محتوا چه کاربرد و استفاده هایی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید:

تولید محتوا به چه معناست؟

تولید محتوا همان طور که از اسمش مشخص است تولید کردن محتوا را معنا می دهد.

امروزه تولید محتوا دیگر در حوزه مقالات علمی و آموزشی و یا خبری نیست و به شکل های مختلف در قالب تصویر، صوت و ویدیو نیز قابل تولید است که عموما برای شبکه های اجتماعی استفاده می شود. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی تولید محتوا برای هر کسب و کاری ضروری است و برای رسیدن به موفقیت و پیشی گرفتن از رقبا باید به آن توجه ویژه داشت.

سئو محتوا

به طور مثال نوشتن یک مطلب درباره نحوه ثبت نام در لینکدین یک نوع تولید محتوا است. عکس خودش یک نوع محتوا است و کسی که در خیابان عکس می گیرد و در اینستاگرام بارگذاری می کند، در واقع دارد تولید محتوا انجام می دهد. کلیه واینرهایی که در اینستاگرام می بینید از خودشان کلیپ خنده دار درست می کنند، در حقیقت دارند تولید محتوا انجام می دهند و ان را در فضای مجازی بارگذاری می کنند.

تولید محتوا از گذشته تاکنون

در گذشته از روش های سنتی و قدیمی برای کسب و کار و بازاریابی استفاده می کردند و تولید محتوا به شکل امروز نبود زیرا اینترنت، تلفن همراه هوشمند، لپتاپ و کامپیوتر و… به این صورت وجود نداشت. با گذشت سال ها و پیشرفت تکنولوژی و افزایش عضویت در شبکه های اجتماعی موجب شد افراد زیادی به کسب و کار و تولید محتوا در این شبکه ها روی آورند. بنابراین شبکه های اجتماعی مکان مناسبی برای توسعه کسب و کار می باشند چرا که کاربران ساعت ها از وقت روزانه خود را در این شبکه های اجتماعی سپری می کنند.

به کسب وکار این چنینی که از طریق شبکه های اجتماعی و در فضای گسترده اینترنت انجام می شود دیجیتال مارکتنینگ می گویند. تولید محتوای مناسب و هدفمند یکی از مهم ترین ارکان دیجیتال مارکتنینگ است که باید به آن توجه شود.

اصول تولید محتوا

تولید کردن محتوا به چه شکل باید انجام شود؟

تولید محتوا باید های و نباید های فراوانی دارد. دقت کنید که این کار به سادگی نخواهد بود و اصول و قواعدی دارد. برای مثال تولید محتوا باید با کیفیت و منحصر به فرد باشد. به هیچ عنوان نباید از محتوای سایت های دیگر کپی شود.

در تولید محتوا بهتر است از افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه بهره مند شوید. این افراد باید توانایی و مهارت کافی در تولید محتوای مناسب با کسب و کار و مرتبط با وبسایت تان داشته باشند. محتوای مناسب محتوایی است که بتواند مخاطبین هدف را جذب کند و اطمینان کاربران را در خصوص صحت مطالب و محتوا جلب کنند. زیرا کاربران همواره به دنبال منبعی معتبر و موثق هستند و خیلی سخت به محتوای هر سایتی اعتماد می کنند.

اصول سئو در تولید محتوا

محتوا نویس به چه کسی می گویند؟

به کسی که به تحقیق و نوشتن محتوا می پردازد و به نوعی تولید محتوا می کند نویسنده یا محتوا نویس می گویند. در طول فرآیند تولید محتوا، محتوا نویس به جستجوی مطالبی از منایع مختلف داخلی و خارجی می پردازد تا محتوایی کامل تر و دقیق تری داشته باشد. یکتایی و تازگی مطالب و سادگی نحوه بیان محتوا از ویژگی های مهم یک محتوای خوب به شمار می رود.

چگونه می توان به تولید محتوا پرداخت؟

قبل از شروع به تولید محتوا باید وقت کافی برای تحقیق و جستجو اختصاص دهید. صرفا با یک ایده ی خام شروع به این کار نکنید زیرا پرداختن و وقت گذاشتن برای محتوایی که مخاطب خاص خود را نداشته باشد کاری عبث بوده و نتیجه ی مثبتی نخواهد داشت.

رعایت نکاتی شما را در رسیدن به هدفتان که افزایش رتبه سایت از طریق افزایش دیده شدن محتوای سایت است، می تواند کمک کند.

اصول تولید محتوا برای سایت

برای بهتر دیده شدن سایت اصول سئو در تولید محتوا چیست؟

  • انتخاب کلمات کلیدی مفید و با ارزش در تولید محتوا بسیار اهمیت دارد و تقریبا اولین قدم برای داشتن محتوای با ارزش است. با توجه به نقش کلمات کلیدی در سئو برای این کار می توانید از ابزارهای مخصوص این کار که برای این منظور ایجاد شده اند استفاده کنید.
  • قدم دوم می تواند انتخاب عنوان مناسب برای محتوا باشد. از نوشتن عنوان های تکراری و کلی بپرهیزید و در عنوان گذاری حتما خلاقیت خود را به کار بگیرید.
  • قدم سوم تحقیق و جستجو به مقدار زیاد است. حتما باید محتوای سایت های دیگر که رقبای شما به شمار می روند را مطالعه کنید. این کار باعث می شود تا هم ایده کافی برای محتوا نویسی داشته باشید و هم موجب می شود اشتباهات آن ها را شما دوباره انجام ندهید و مطالب مفیدتری داشته باشید.
  • قدم بعدی شناخت مخاطب و بررسی نیازهای اوست. محتوا باید کاربر پسند بوده و  مخاطب های خاص خود را داشته باشد.
  • استفاده از محتوای سایت های تخصصی قدم بعدی خواهد بود. البته این کار حتما باید با ذکر منبع انجام شود تا گوگل محتوای سایت را کپی تشخیص ندهد. استفاده از مطالب سایت های دیگر بدون ذکر منبع سایت، نتیجه ای به جز جریمه گوگل و افت رتبه سایت را به همراه نخواهد داشت.
  • توجه به فونت و سایز کلمات، بولدینگ و نظم و ترتیب نوشتن از جمله موارد دیگری است که حتما باید در نگارش متن لحاظ شده و رعایت شود.

فراموش نکنید که همه این موارد در بهبود سئو سایت از طریق تولید محتوا، نقش بسزایی خواهند داشت.

محتوای سئو شده

چگونه می توان با تولید محتوا ترافیک و رتبه سایت را افزایش داد؟

تولید محتوای بکر و عالی می تواند یک قدم شما را برای داشتن رتبه های نخست در موتورهای جستجوی گوگل نزدیک تر کند. با بهینه سازی محتوای سایت خود می توانید مخاطبین زیادی را به صفحه خود بکشانید و بازخورد های زیادی خواهید داشت. بدین ترتیب با افزایش مدت زمان حضور آن ها در سایت تاثیر مثبتی در رتبه سایت حاصل خواهد شد. البته حتما باید همه این موارد در چارچوب های قوانینی که متعلق به سئو است انجام شود.

سئو محتوا چگونه است؟

سئو محتوا یکی از اصلی ترین بخش های سئو است که تاثیر زیادی در بهبود سئو سایت خواهد داشت. گفتیم که برای بهتر دیده شدن سایت چه اصولی باید رعایت شود تا بدین ترتیب موتورهای جستجوی گوگل را مورد هدف قرار دهید. گوگل به سایت هایی که محتوای مفید و بارازش تولید می کنند توجه زیادی داشته و رتبه سایت را افزایش می دهند.

در ادامه به اصول تولید محتوا برای سایت محتوای سئو شده می پردازیم؛

  • تولید محتوایی که بر اساس اصول و قواعد سئو ساخته شده باشد.
  • استفاده درست از کلمات کلیدی در جاهای درست
  • بهبود سئو و بهینه سازی با استفاده از بک لینک سازی
  • تاثیر استفاده از نام دامنه در سایت به عنوان کلمات کلیدی
  • استفاده از برچسب های مختلف
  • استفاده از کلمات کلیدی برای توضیح عکس و تصاویر
  • به کار بردن تیتر ها و عناوین جذاب و خلاقانه
  • رعایت لینک سازی درست به صورت داخلی و خارجی
  • عدم زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی
  • بهبود سئو سایت برای افرادی که با موبایل به جستجو می پردازند.
  • و…

اصول سئو در نویسندگی

موارد بالا از اصول سئو سایت هستند که باید به آن ها توجه کرد تا رتبه سایت افزایش یافته و لینک سایت در موتورهای نخست جستجوی گوگل ظاهر شود.

محتوای سئو شده چیست؟

حتما با سئو SEO  آشنا هستید. سئو در واقع روش هایی است برای بهینه کردن سایت مورد نظر از طریق موتور های جستجوی گوگل است.

انواع سئو کدام اند؟

سئو در انواع مختلف داخلی و خارجی وجود دارد.

سئو داخلی ON PAGE:

نوع داخلی آن سئو داخلی است که سئوی بخش های داخلی سایت را شامل می شود. در سئوی داخلی به موضوعات داخلی سایت از جمله عنوان و توضیحات، متن مقاله، فعالیت های پردازشی و برخی کد ها می پردازند. سدوی محتوا جزوی از سئو داخلی است. به همین علت می گویند که بایستی حتما اصول سئو در نویسندگی رعایت شود.

تولید محتوا بر اساس سئو

سئو خارجی OFF PAGE:

سئو خارجی متفاوت از سئو داخلی است و بهینه کردن و سئوی قسمت های بیرونی سایت را شامل می شود. عضویت در شبکه های اجتماعی و ایجاد حساب کاربری مختلف به منظور فعالیت های کاری از جمله این ها می باشد.

محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو شده در واقع همان محتوایی است که با انجام عملیاتی بهینه شده و قابلیت قرار گیری در صفحه آغازین موتورهای جستجوی گوگل را پیدا می کند. سایتی که محتوایی سئو شده داشته باشد و یا به عبارتی بهینه شده باشد در موتورهای جستجو گوگل در رتبه های نخست نمایش داده می شود و به مرور زمان با افزایش بازدید و ترافیک مواجه خواهد شد. تولید محتوا بر اساس سئو واقعا معجزه می کند!

به طور کلی محتوای سئو شده از دو کلمه ی محتوا + سئو تشکیل شده است که حتما معنای هر یک را به تنهایی می دانید.

محتوا عبارت است از هر اطلاعات و متنی که موضوع خاصی داشته باشد و با خواندن و یا دیدن و… آن بتوان به اطلاعاتی در خصوص آن موضوع دست یافت.

سئو نیز به کلیه فعالیت هایی گفته می شود تا بتوان به وسیله آن رتبه سایت را در موتورهای جستجویی مثل گوگل افزایش داد.

تولید محتوا سئو

هدف از محتوای سئو شده چیست؟

هدف از نوشتن محتوایی سئو شده، محتوایی است که با توجه به قوانین بهینه سازی و سئو انجام شود تا نتایج جستجوی خوبی را در موتورهای جستجوگر به نمایش در آورد. یکی از مهم ترین و جالب ترین و شگفت انگیز ترین نتایج تولید محتوا سئو است.

انواع محتوای سئو شده کدام هستند؟

همان طور که گفتیم سئو انواع گوناگونی دارد. محتوای سئو شده نیز به شکل های متنوعی ایجاد می شود. محتوای تولید شده می تواند به شکل متن، صوت، تصویر و… باشد. حالا که می دانید تولید محتوا سئو چیست بگذارید به چگونگی تولید ان بپردازیم.

تولید محتوا سئو چیست

چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟

همان طور که واقف هستید انجام سئو اصول و قواعدی دارد که باید طبق آن محتوای سایت را بهینه سازی کرد. در حقیقت برای تولید محتوا و سئو باید به نکات خاصی توجه داشت. محتوای تولید شده به هر شکلی ایحاد شده باشد قابلیت تبدیل به محتوای سئو شده را دارد. یک سری قوانینی برای این کار وجود دارد که اگر به درستی رعایت شود محتوایی بهینه خواهید داشت.

حال که دانستید رابطه تولید محتوا و سئو چیست در ادامه مطلب به توضیح برخی از این قوانین لازم برای سئوی محتوا خواهیم پرداخت؛

1- تولید محتوای سئو شده با جستجوی کلمات کلیدی انجام می شود؛

بهتر است با کلمات کلیدی مهم و پر تکرار و نحوه به کار بردن آن ها آشنایی کامل داشته باشید. روش های مختلفی برای جستجوی کلمات کلیدی مهم وجود دارد که می توانید از ابزار مخصوص آن استفاده کنید.

تولید محتوا و سئو

کلمات کلیدی که به کار می برید باید موتورهای جستجوی گوگل و هم چنین کاربران را راضی نگه دارد. پس جهت سئو و تولید محتوا در انتخاب کلمه کلیدی مناسب دقت کنید.

2- نوشتن محتوای کامل و طولانی

اگر می خواهید بدانید که رابطه سئو و تولید محتوا چیست باید دقت کنید که هر چه مطلب و محتوای شما طولانی تر و کامل تر باشد مخاطبین هدف بیشتری جذب می کند. هر چه مخاطبین بیشتری جذب شود، افراد بیشتر اقدام به اشتراک گذاری مطالب سایت خواهند کرد. این موارد باعث می شود بازدید و ترافیک سایت شما به طرز قابل توجهی افزایش یابد. موتورهای جستجوی گوگل محتوای با کیفیت و علمی را که منجر به جذب افراد متعددی می شود، دوست دارند و در افزایش رتبه دهی به سایت لحاظ می کنند.

3- استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی

در عمل سئو سازی نسبت به محتوا بهتر است لینک سازی که از اهمیت زیادی برخوردار است نیز انجام شود.

در لینک سازی داخلی می توان با استفاده از لینک، کاربر را به صفحات دیگر در داخل همان سایت هدایت کند. البته توجه کنید که این کار زمانی شدنی و بدون اشکال است که موضوع دو صفحه به هم مرتبط بوده و یا از یک خانواده باشند تا کاربران علاقه به خواندن مطالب شبیه به آن داشته باشند. استفاده از انکر تکست های معتبر شما را در صحیح انجام دادن این کار کمک می کند.

در لینک سازی خارجی هم مطالب مرتبط و هم موضوع با سایت، به مطالب سایت های دیگر پیوند می خورند و به این ترتیب هر دو طرف سایت شانس بیشتر دیده شدن سایت خود را پیدا می کنند. این کار اعتبار زیادی به سایت خواهد داد.

البته نکته ای که مطرح است این است که نباید در این کار زیاده روی کنید و از لینک های متعددی در محتوای خود استفاده کنید زیرا گوگل لینک های زیاد را اسپم و یا نامرتبط تشخیص داده و سایت تان جریمه خواهد شد.

تولید محتوا و سئو چیست

4- خوانایی و رسایی مطالب

حال که می دانید سئو محتوا چیست دقت داشته باشید که بهتر است در محتوای خود، بیانی خوانا و ساده داشته باشید تا مطالب بدون ابهام و قابل فهم برای مخاطبان باشد. برای این کار می توانید از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید. متنی که حاوی کلمات و جملات قلمبه سلمبه باشد مخاطب را فراری می دهد و نفهمیدن مطالب باعث می شود سریع سایت را ترک کند.

5- بهینه سازی همه بخش ها

بهتر است علاوه بر متن و نوشته مقاله، سایر قسمت های سایت هم بهینه سازی شود. تصاویر یکی دیگر از قسمت های سایت است که باید بهینه شود و این کار شرایطی را نیز داراست؛

  • برای نام گذاری تصاویر از کلمات کلیدی به شکل بهینه استفاده کنید.
  • کپشن و توضیحاتی در رابطه با تصویر در زیر آن آمده باشد.
  • همچنین بهتر است متنی که جایگزین می شود نیز بهینه شده باشد.

تولید محتوای سئو شده

6- استفاده از عکس و فیلم

یکی از نکاتی که در آموزش تولید محتوای سئو شده بر ان تاکید می شود این است که تصاویر و ویدیو ها از متن ساده تر بوده و قابل فهم تر است. ثانیا افراد زیادی از تنبلی رنج می برند و وقت یا حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارند. پس به کار بردن تصاویر و ضبط ویدیو از امتیازهای مثبت برای تولید محتوای جذاب و سئو شده است.

و…

جمع بندی مطالب

همان طور که خواندید محتوای بهینه و یا سئو شده از اهمیت بالایی برخوردار است و سئو محتوا نقش پر رنگی در افزایش رتبه سایت و بهبود سئوی آن ایفا می کند. پس در سئوی مطالب سایت به دنبال کسب تجربه و آموزش های لازم باشید تا نتیجه ای مطلوب حاصل شود.

20 دیدگاه دربارهٔ «سئو محتوا»

  1. من به نظرم باید یه عده اصلا باشن کارشون همین سئو محتوا باشه انجامش به صورت اصولی چون خیلی وقتگیر و فرسایشیه

  2. ارزانترین تور های مسافرتی خارجی با آژانس های علی بابا و سیوان دشت آریا و الی گشت و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *